در این ویدئو روش پرش خرگوشی با دوچرخه های بدون کمک عقب و رکاب بدون قفل آموزش داده میشود.

هشدار: توجه کنید که هنگام تمرین تکنیک ها مخصوصا قسمت بلند کردن چرخ عقب با حوصله، بدون عجله و احتیاط کامل تمرین کنید. چراکه در صورت بی احتیاطی میتواند باعث سرنگونی دوچرخه شود.

پرش خرگوشی (bunny hop یا bunnyhop) یک ترفند دوچرخه سواری است که به دوچرخه سوار اجازه می دهد تا دوچرخه خود را به هوا بلند کند، انگار که با سطح شیب دار می پرد. به نظر می‌رسد که پدال‌های دوچرخه به پای دوچرخه‌ سوار میچسبند، دقیقاً شبیه به اینکه یک اسکیت‌ به پای اسکیت ‌بازی که Ollie را اجرا میکند میچسبد. در حالی که یادگیری پرش خرگوش می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، پس از تسلط بر آن، سطح جدیدی از فرصت های سواری پیش روی دوچرخه سواران BMX و دوچرخه سواران کوهستان قرار میگیرد.

پرش خرگوشی همچنین یک مهارت مفید برای دوچرخه سواران شهری است برای مواجهه با چاله ها و سایر خطرات.

بیشتر اوقات، پرش خرگوشی روی دوچرخه های BMX انجام می شود که کوچکتر از دوچرخه های کوهستانی هستند و به دلیل سبک تر بودن، می توان آنها را راحت تر بلند کرد.

دو روش برای اجرای bunny hop وجود دارد. اولین مورد، که گاهی اوقات به عنوان bunnyhop “انگلیسی” شناخته می شود، شامل بلند کردن هر دو چرخ به طور همزمان در هوا است و معمولاً با استفاده از دوچرخه هایی با پدال های بدون قفل آسان تر است. دومی که به عنوان پرو هاپ یا bunnyhop “آمریکایی” شناخته می شود، چرخ جلوی دوچرخه قبل از چرخ عقب بلند می شود و به تعادل دقیق و حرکات بدن نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *